EDEBİYAT DERSİMİZ

Öğrencilerin edebiyat dersiyle ilgili kaynak ve sorulara ulaşabilmesini amaç edindik. Katkılarınızla zaman içinde zengin içerikli bir blog halini alacağımızı umuyorum.

11.12.2007

11. SINIFLAR DİL VE ANLATIM I. DÖNEM 1. YAZILI A GRUBU

A A A GRUBU A A A
MERSİN ATATÜRK LİSESİ DİL VE ANLATIM 3 1. DÖNEM I. YAZILISI
ADI SOYADI:
SINIFI NUMARASI: …./…./2007
◄?►SINAV SÜRESİ BİR DERS SAATİDİR.
◄?►SINAVDA CEVAPLARINIZI SORULARIN ÜSTÜNDE İLGİLİ BÖLÜMLERDE GÖSTERİNİZ.
◄?►SINAV SÜRESİNCE SİLGİ, KALEM GİBİ ARAÇ GEREÇLERİN BAŞKALARINDAN ALINMASI SINAV KURALLARINA AYKIRIDIR. SAFFET AYICI
SORULAR
s–1) Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümledeki bilgi doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazınız.( 10 p )
a- ( ) Hikâye ve romanda anlatım gerçektir; masal ve destanda kurmacadır. b - ( ) Münazara ve söyleşi sözlü anlatım türüdür.
c - ( ) Tartışmalarda dil alıcıyı harekete geçirme amaçlıdır d – ( ) Dilekçe ve edebi mektuplar resmi mektup türüne girer.
e – ( ) Göstermeye dayalı anlatımlar sanatsal metinlerdir.
s–2) “Doktor, çocuğun kolunu alçıya aldı ve eve gönderdi.” Cümlesindeki anlatım bozukluğunu bulup anlatım bozukluğunun neden kaynaklandığını kısaca yazınız.



s–3) Aşağıdaki altı çizili sözcükler eşleştirildiğinde hangisi dışında kalır?
a- Pazar yerinde bütün esnaf toplanmıştı erkenden. B- Pazar günü sinemaya ya da tiyatroya gitmeyi adet edindim.
c- Güven duygusu başarmanın yarısıdır. C- Fuzuli’de yar Tanrının dünyevi suretidir.
e- Bu mevsimde ekmek tüketimi artıyor.
s-4) Sanatsal metinler; …:……………………….……………. ve …………………………………………..olmak üzere iki gruba ayrılır. Cümledeki ilgili alanı doldurunuz.
s–5) Günlük ile anının farklarını ve benzerliklerini yazınız.
A FARKLARI BENZERLİKLERİ
1- 1-

2- 2-

S–6) Aşağıda verilen boşluklara uygun karşılıkları yerleştiriniz.
a- Resmi yazışmalarda kurumlardan biri diğerinden üst durumdaysa yazı gereği …………………………………..biçiminde biter.
b- Türk edebiyatının ilk biyografi türü olarak……………………………………………….. kabul edilir.
s–7) “Yıllar geçti, mevsimler birbirini kovaladı. Üzeyir bugün hala köyündedir ve seksen yaşında bir ihtiyardır. Geceleri sokaklarında pırıl pırıl ışıklar yanan, çeşmelerinden gürül gürül sular akan kasabaya göç etmek emelini bir gün bile unutmadı. Daima uygun bir fırsat bekledi. Bu fırsat çıkmadıysa Üzeyir ne yapsın? Toprak o kadar kuvvetli ki... Durmadan hakkını istedi ve her zaman hakkını aldı. Sabanlarla kendini sürdürdü, çapalarla çapalattı, tohumlarla besletti, oraklarla biçtirdi, dövenlerle dövdürdü... İşler bittiği vakit, üstüne yağan karlardan donlar ve balçıklar yaptı, yollardan geçit vermedi, insanlarını bırakmadı.” Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisi yoktur?
a- Kişileştirme b- Mecazlı sözcük kullanımı c- Betimleme
d- Duyulara seslenme e- Karşılaştırmalardan
s-8) “…Neyse, 17 eylül tarihli mektubunu aldım. Türk Dili Tiyatro Özel sayısı için çeviri istiyorsun benden. Teşekkür… Sevgili Dostum. Şipal yollayacak ama Necatigil şüpheli. Çünkü sevgili Salah, soğudum artık çeviriden, yıllarımı yedi bu iş, evet çok şey öğretti bana; ana dilimi öğretti ama çok güzel vakitlerimin de üstüne oturdu. O zamanlar içinde kendimiz iyi kötü daha da bir şeyler ekleyebilirdik kendi yazdıklarımıza.” Paragraf hangi mektup türünün hangi bölümünden alınmış olabilir, nedenleriyle yazınız?




s–9) Günlükler hangi bilime yardımcı olup kaynaklık eder?


s–10) Mektupların yazılış amacı nedir?





SOKAKLARDA UYANIK GEZMEKTENSE KÜTÜPHANELERDE UYUKLAMAYI TERCİH EDERİM.

Hiç yorum yok:

Blog Arşivi